torsdag 28. april 2016

Gode unnskyldninger 2.0




Ja, jeg har en veldig god unnskyldning for å ikke ha blogget på en stund. Nemlig, kabelen har vært ødelagt, og jeg har ikke kunne overføre bilder. Ingen bilder = krever bedre tekst= noe jeg ikke gidder = ikke noe innlegg. Eller, så er det bare latskap… Er nok heller det siste.

Det begynner jo å bli en stund siden siste innlegg, så en liten oppdatering er vel på sin plass. Treningen i vinter har i det store og hele gått veldig bra. Jeg har fått trent mengde, mye o-teknikk og fine hardøkter. Jeg har vært på 4 samlinger, der jeg har kunnet delta for full maskin på 3 av 4. Dessverre ble det litt for mye småskader i starten av mars, at det ble litt mye klabb og babb i treningen. Treningssamlingen i Danmark med landslaget i mars endte med 4 dager uten trening. Den påfølgende uken i Århus fikk jeg derimot bygget meg opp, og var klar for å kjøre på den siste måneden før sesongstart. En konkurransehelg i VM-relevant terreng i starten av april gav meg gode tilbakemeldinger om at jeg var på rett vei.


I aksjon på testløpene


Alltid en ny reise

Forrige helg startet sesongen så smått med 3 løp i Norgescupen (testløp). Etter 3 vellykkete løp ble jeg tatt ut til å representere Norge i første world cup runde og Europeisk Mesterskap i slutten av mai. Førstkommende helg skal jeg løpe mellomdistanse og sprintstafett, mens konkurransekabalen ikke er helt spikret for EM. Mest sannsynlig blir det bare løp i skogen.


Nå sitter jeg på flyet til Polen med en spent gjeng utøvere. Deriblant meg selv;-). Siste harde trening ble gjennomført i går, og jeg fikk gode svar. På tross av ikke helt restituerte bein etter helgen, kunne jeg løpe standardintervallen min på omtrent samme nivå som i fjor i mai-tider, hvilket lover godt. Jeg håper den tunge følelsen i beina slipper taket med to rolige dager, før vi skal i gang på lørdag.


Jeg er hvert fall positiv!


2 kommentarer:

  1. Henger meg på AJo, liker blogg-updates! Gøy for oss (nåværende)supportere :D

    SvarSlett
  2. Wow, for en support! Nå skal det bli flere innlegg. Standardintervallinnlegg skal bli!

    SvarSlett