fredag 6. mai 2016

Diva tur, 10-mila og EM

Maimåned har så vidt komme i gang, og likevel har jeg unnagjort 2 av 4 viktige begivenheter. Den første runden i verdenscupen var første stopp, og det har vi allerede pratet om. Neste stopp var en liten svipptur over grensen til Tsjekkia. Siden jeg allerede var nede i området, syntes jeg det var fornuftig å ta noen treningsdager i relevant terreng til EM.

EM er rett rundt hjørnet. Det er litt over 2 uker til jeg står på startstreken for å løpe langdistansekvalifisering. Det er en distanse jeg aldri har løpt i mesterskap. Jeg har vært livredd for lang. Det er langt. Det er tungt. Jeg har ikke følt meg god nok. I fjor tok jeg heldigvis tak i dette, og det er deilig å kunne si at jeg nå føler jeg mestrer også denne distansen.

De siste dagene har jeg vært på tur med divalandslaget. Det har gått veldig fint. Ikke mye divariver å skrive hjem om. Jeg fikk med meg 6 o-tekniske økter før vi nå har vendt hodet tilbake til Norge. Det ble i utgangspunktet gjennomført 2 ulike typer trening; korte strekk for mellomtrening og veivalgsutfordringer for langdistansetrening. Jeg synes jeg har behersket begge deler så godt jeg kunne. Jeg synes det er utrolig tricky å avgjøre hvor langt rundt man kan løpe for å spare høyde/løpe på sti, kontra å løpe en mer rett på løsning. Nå har jeg fått god input på hvor det er fint å løpe og hva jeg skal holde meg unna. Å telle kurver har jeg i allefall lært meg J Formen er enn så lenge veldig god, så nå håper jeg at jeg endelig kan stille til start i et mesterskap med skarp form både fysisk og mentalt!

Når helgen nå snart er omme skal jeg legge vekk EM forberedelsene og flytte alt fokus mot ett av årets store klubbarrangementer. 10-mila avgjøres om en uke, og jeg har fått en veldig spennende oppgave. Vi stiller med 2 knallsterke lag og jeg gleder meg kjempemye til å løpe på lag med HSK jentene. Lagene kommer nok ut over helgen, inntil det er det bare å vente i spenning.

Nå ser jeg frem mot en rolig helg i Halden med mye netflilx, smoothie og soffatid. Lykke til til alle som løper NM sprint. Jeg angrer litt, men akkurat nå er det viktig å se det store bildet, og da er det best for meg å bli hjemme.


Love Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar