torsdag 30. april 2015

Alle distanser!

Obs, obs. Ingen bilder og litt seriøst innlegg... 

Nå har det skjedd mye i det siste. Jeg har løpt 3 o-løp. En sprint, en mellom og en langdistanse. Alle løpene var uttaksløp til verdenscup, vm samling i Skottland og 10-mila. Hadde du troa?

Resultatet ble DSQ, 4.plass og 6.plass. Dette holdt til 1.laget på 10-mila, en plass på alle individuelle distanser under verdenscup runden OG en plass til VM samling i Skottland.

Sprint:
Jeg har ikke hatt så stor suksess på denne distansen tidligere, men før sesongen bestemte jeg meg for å gjøre en innsats for hvert fall ål bli pittelitt bedre. Jeg har deltatt på BSC og hatt flere intervaller på sprintkart. MEN, ikke i det siste. Jeg har ikke kunne løpe alt for mye, så forberedelsene mine var hovedsakelig å se på veivalgsmuligheter på de gamle kartene. Jeg var godt forberedt og formen var kjempebra. Løypa var ganske enkel (perfekt for meg), så det var bare å springe på, og det er jeg ganske god til om dagen. Det gikk bare litt for fort i svingene og 12-post ble hoppet over.

Mellom:
Grei feeling på oppvarmingen. Men der sa det stopp. Føltes som jeg ikke greide noen ting. Fant ikke postene sånn jeg ville og beina levde i sin egen verden. En grei beskrivelse er vel at jeg løp med hodet under armen og håpet på det beste. Greide meg likevel gjennom løypa uten alt for store tidstap og plasseringen ble godkjent.

Langdistanse:
Eneste fokuset var teknikken og stole på at det fysiske var på plass. Jeg åpnet bra og er bare 200m fra første post når jeg gjør en stor parallellfeil. Jeg er klar over at jeg er i nærheten, men skjønner bare ikke hva jeg har gjort feil. Beveger meg rundt på et lite område i 3,5min før jeg endelig tar meg sammen og leser meg inn. Det ergrer meg at vinnersjansene har røket, men er klar over at et greit løp inn kan bli et ok resultat likevel. Kommer ikke helt inn i flyten etter bommen, men tar meg tid til å orientere og unngår å gjøre store feil. Siste runden går veldig bra og jeg sikrer 6.plass.

Nå er jeg i gang med litt mengdetrening før det blir noen oppladningsdager før 10-mila. Vi har knallsterke lag og gleder oss veldig til å løpe. Etter 10-mila venter en rolig uke med 17.mai feiring før turen går til Skottland med landslaget. 3.juni står første store målsetning på programmet. Da er det langdistanse på hjemmebane. Det skal bli bra!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar