onsdag 22. april 2015

Ting går bedre nå

Hei igjen,

Jeg har friskmeldt meg selv. Den lille skaderunddansen tok meg omtrent 3 uker og mye frustrasjon. Jeg er frisk og raskt, men vet fortsatt ikke hva det var eller hva som forårsaket det. Det jeg derimot vet er at det ikke var et påstartende tretthetsbrudd. Det var det viktigste.


Jeg startet sesongen så smått for 2 uker siden med Blåveissprnten i Fredrikstad. Det var første ordentlige o-økt på 6 uker (4 uker i Sør Afrika og 2 på sykkelen). Jeg ble knust. 2.45 bak Sara Hagström. Hun er rå! 2.20 bak de norske jentene.

 De er ganske gode de og. Jeg fikk mange spørsmål om hvordan jeg så på en slik start av sesongen. Folk var tydeligvis bekymret for meg. Helt greit. Jeg var heldigvis ikke bekymret selv. Jeg var faktisk veldig fornøyd med gjennomføringen. Jeg endte på 6.plass og ble den heldige vinneren av en yogamatte/liggeunderlag. Det beste av alt var jo at jeg ikke hadde noe vondt.

Uten vondt begynte jeg for fullt å forberede meg mot Norwegian Spring og testløpende. Jeg kunne endelig løpe harde økter og ikke minst trene o-teknikk. Litt sykkel på toppen av det hele og jeg fikk en fin treningsuke inn mot Norwegian Spring. Ukens økt er (lett) langtur på sykkel rundt Fr.stad med Emma. Deilig å få skravla fra seg.


Lørdagen ble det løpt mellomdistanse. Jeg prøveløp noen poster på morgen og stod i salget resten av dagen. Gjett om jeg var fornøyd når min kake ble den første som ble utsolgt. hehe. Vi fikk nemlig bare delta i 1 løp og jeg valgte lang. 

Konkurransen på søndag ble lang og tøff. Jeg følte meg sterk fra start og selv med en del feil på den første delen av løypa, så ble det et mye bedre resultat enn forrige helg. Jeg gledet meg veldig over seier, men innser at det er en del å gjøre bedre til testløpene.

Foto: Jens Erik Mjølnerød

Nå har vi kommet til onsdag og jeg ligger med beina høyt. På fredag, lørdag og søndag skal jeg løpe testløp til verdenscuprunden i Halden/Strømstad. Ambisjonene er høye. Jeg ønsker å delta på alle disipliner i verdenscuprunden. Så nå får vi se.



Jeg har troa! Har du?

Love Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar